SARAH LONG JONSSON

Sarah Long Jonsson er uddannet cand.pæd.pæd.psyk., psykoterapeut (MPF) og skolelærer. Hun har mange års erfaring inden for både skole- og behandlingsområdet, hvor hun arbejder med undervisning, supervision og terapeutiske forløb for børn, unge og familier med følger af omsorgssvigt og traumer. Derudover har hun omfattende erfaring i at arbejde med mennesker, som er præget af udviklingstraumer, tilknytningsudfordringer og komplekse følelsesmæssige behov.

Sarah har specialiseret sig i, hvordan mentalisering kan implementeres i skoler og institutioner for at styrke inkluderende fællesskaber og øge social resiliens hos både børn, unge og personale. Hun har siden 2017 været ansvarlig for implementeringen af mentaliseringsbaserede tilgange i kommunalt regi. Et centralt omdrejningspunkt i dette arbejde er at skabe en direkte bro mellem teori og praksis gennem konkrete principper og anvendelige værktøjer, der understøtter optimale betingelser for det enkelte barns læring, trivsel og udvikling.

Sarah er, sammen med Janne Østergaard Hagelquist, forfatter til bogen Mentalisering i skolen (2021). Derudover er hun medforfatter til Pædagogen som forandringsagent (2021) og Mentalisering i dagtilbud (2024).